Újabb utazási iroda tűnt el, és ezzel rengeteg ügyfél maradt hoppon: több százan vesztették el a már befizetett előlegeiket - Pénzcentrum.
Egy újabb online utazási iroda, a Fly Far International, rejtélyes módon eltűnt, miután jelentős előlegeket gyűjtött be ügyfeleitől. A cég vonzó akciókkal és kedvezményekkel próbálta magához csábítani az utazni vágyókat, ám hirtelen elérhetetlenné vált, ami sokak számára aggasztó helyzetet teremtett.
Alig két hónappal a Flight Expert botrány után a Fly Far International online utazási iroda állítólag bezárt és eltűnt, miután jelentős előlegeket vett fel több száz ügyféltől. Az ügyfelek október 15-én jelezték, hogy nem tudnak repülőjegy-árakat ellenőrizni vagy foglalásokat véglegesíteni a cég weboldalán. A technikai problémák után sokan a közösségi médiában panaszolták, hogy csalás áldozatai lettek.
A vádak alapján a cég figyelemfelkeltő, sőt, sokszor "szinte hihetetlen" árengedményekkel próbálta megnyerni az ügyfeleket repülőjegyek, szállásfoglalások és nemzetközi utazási csomagok terén a közelgő ünnepi időszakban. Ennek következtében több százezer takát sikerült kicsalniuk az emberektől.
A vállalat irodája, amely Dhaka Bashundhara városrészében található, szerdán zárva volt, amikor az ügyfelek megpróbálták felkeresni. Egy utazási bloggernek nyilatkozva egyik ügyfél elárulta: "54 lakh takát (több millió forintot) utaltam a cégnek, de most senki nem válaszol a megkereséseimre."
A Fly Far közösségi média platformjain hirdette vonzó csomagajánlatait és jegyeit különböző európai, amerikai, közel-keleti és más úti célokra, hihetetlen árkedvezményekkel. Számos ügyfél már előleggel biztosította helyét, azonban amikor a jegyeket és a végleges dokumentációt nem kapták meg időben, és próbálták felvenni a kapcsolatot az irodával, azt tapasztalták, hogy az iroda, a weboldal és a telefonszámok október 14. óta elérhetetlenek – számolt be a tbsnews.net.
Kamrul Islam, a US-Bangla Airlines szóvivője hangsúlyozta: "Mielőtt bármely online utazási irodától jegyet vásárolnának, fontos, hogy előleget helyezzenek letétbe nálunk. Így biztosítható, hogy egyetlen ügyfél sem kockáztatja, hogy közvetlenül nálunk veszítsen el pénzt. Azonban az olyan utazási ügynökök vagy alügynökök, akik egy megbízhatatlan online utazási irodánál helyeznek el pénzt, jelentős veszteségekkel nézhetnek szembe, és ügyfeleik is érintetté válhatnak."
Az ilyen jellegű események nem ismeretlenek a múltban. Az augusztusi Flight Expert csalás előtt hasonló esetek történtek olyan cégeknél, mint a 24Ticket.com, a FlightBooking.com és számos egyéb vállalat.
Az ismétlődő incidensek kérdéseket vetettek fel a szabályozó hatóságok szerepével kapcsolatban. Abdus Salam Aref, a Bangladesi Utazási Ügynökök Szövetségének (ATAB) korábbi elnöke szerint: "A közelmúltbeli Flight Expert incidens után reméltük, hogy a kormány hatékony lépéseket tesz az online utazási irodák szabályozására. De még mindig nem látható intézkedés."





