Lázár János a vasúti társaságokra bízta a 30 milliárd forintos közúti felújítási projekteket, mindezt közbeszerzési eljárás nélkül.


Nem tetszett neki, hogy korábban négyéves keretmegállapodásokat kötöttek a Magyar Közút kezelésében lévő utak rekonstrukciójáról. Két, aszfaltutakkal eddig nem foglalkozó MÁV-leány fogja kiválasztani a vállalkozókat.

Közbeszerzés nélkül és teljesen új főszereplőkkel zavarja le Lázár János építési és közlekedési miniszter tárcája az állami közúthálózat rekonstrukciós munkálatait - írj a 24.hu. A lap szerint ezekre a munkákra az eddigi gyakorlat szerint négyévente szoktak közbeszerzést kiírni, és régiós keretmegállapodás kötni a nyertesekkel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kezelt utak esetében - illetve a munkák egy részét maga a Magyar Közút végzi el saját dolgozóival - de az idén októberben lejáró legutóbbi keretszerződés után másként lesz:

Lázár János úgy döntött, hogy a Magyar Közút, amely csupán a műszaki ellenőri szerepét tölti be, helyett két vasúti vállalatot bíz meg azzal a feladattal, hogy alvállalkozókat válasszanak ki a következő hat hónapban tervezett 30 milliárd forintos útfelújítási projektekhez. Érdekes módon, ezek a cégek eddig nem igazán foglalkoztak aszfaltutak kivitelezésével.

A forrás szerint a miniszter nem volt elégedett azzal, hogy keretmegállapodást alakítottak ki, amely potenciálisan négy évre fixálja a nyertes cégek körét. Ez a lépés aggodalmakat vet fel, hiszen a közbeszerzés lehetőséget ad arra, hogy átláthatóvá váljanak a piacon részt vevő szereplők. Egy közbeszerzési szakértő a lapnak elmondta, hogy a MÁV-hoz kapcsolódó cégeket valójában a közbeszerzési törvény kijátszása érdekében vonták be, mivel ha a szerződést "in-house" keretek között kötnek egy kapcsolt vállalkozással, akkor mentesülnek a törvényes előírások alól.

Az ÉKM azzal magyarázta a vasúti cégek bevonását, hogy csak olyan utak esetében végeznek karbantartási és állagmegóvási munkákat, amelyek a MÁV személyszállító vállalkozása által üzemeltetett buszos közlekedést is kiszolgálja. A 24.hu emlékeztet: Lázár János nem kedveli a külföldi cégeket az infrastrukturális beruházásoknál, azt pedig lapunk is megírta, hogy a miniszter ki akarta tiltani például a Strabagot Magyarországról.

Related posts