A Skoda gyártása továbbra is lendületesen bővül, és már az egymilliós éves termelési számhoz közelít.


A vállalat eddig több mint 280 ezer akkumulátorrendszert állított elő.

a Volkswagen Csoport hibrid járműveihez, valamint több mint 1 millió sebességváltót és közel 500 ezer motort.

Andreas Dick, a Skoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja a legfrissebb közleményében hangsúlyozta:

2024 a Škoda Auto történetének egyik legnagyobb próbatételeként vonult be.

Soha nem látott mennyiségű új járművet állítottak elő, miközben szélesítették a globális gyártókapacitásukat és tökéletesítették a gyártási eljárásokat.

A csehországi üzemek játszották a legfontosabb szerepet a Skoda globális járműgyártásában. Különösen a Mladá Boleslav-i gyár teljesítménye emelkedik ki, amely tavaly összesen 575 000 járművet állított elő, ami 3,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A 2024-es év különleges jelentőséggel bír, hiszen a Kvasiny-i üzem 90 éves jubileumát ünnepli. Ezen alkalomból büszkén jelenthetjük be, hogy a gyár kiemelkedő teljesítménnyel zárta az évet, összesen 248 000 autó legyártásával.

A Mladá Boleslav-i gyár nem csupán egy hagyományos járműgyártó üzem, hanem komoly alkatrészgyártó központként is funkcionál. Tavaly a gyár lenyűgöző teljesítményt nyújtott, hiszen közel 500 000 motort állított elő az EA 211-es sorozat keretein belül, továbbá 355 000 MQ 200-as kézi sebességváltót is legyártott. A bővített gyártósor teljesítménye még a hajtóakkumulátorok gyártásában is megmutatkozott, hiszen 227 000 darabot készítettek a MEB platformra épülő elektromos járművekhez, amelyeket a csoport más márkái is hasznosítanak. Ezen kívül 53 600 akkumulátor készült a hálózatról tölthető hibrid modellek számára, ezzel tovább növelve a gyár sokoldalúságát és innovációs képességét.

A Vrchlabíban üzemelő gyár 2024 során lenyűgöző 710 600 darab hétsebességes, dupla tengelykapcsolós automata váltót állított elő.

A Volkswagen Csoport szlovákiai, pozsonyi üzemében 2024-ben 54 500 újgenerációs Superb modell gördült le a gyártósorról.

A Skoda Auto a Volkswagen Csoport márkáinak élén áll az indiai piacon, ahogy azt a legfrissebb közlemény hangsúlyozza. India nem csupán a Skoda második, Európán kívüli bázisaként funkcionál, hanem a jövőbeni exportközpont szerepét is betölti, amely a közelgő lehetőségeket nyújt az ASEAN, a Közel-Kelet, Ausztrália és Új-Zéland régióiban.

Két indiai üzemükben 32 800 járművet gyártottak. A Pune-i üzemben gyártják a Slavia és a Kushaq modelleket, 2024 decemberében pedig az új Kylaq kompakt SUV gyártása kezdődött meg, amelyet a gyártási kapacitás 30 százalékos bővítése kísér. A helyi logisztikai központ a Slavia és Kushaq modelleket teljesen legyártott, készre szerelhető (CKD) alkatrészcsomagokban készíti elő. Eközben a Kodiaq SUV gyártása is folytatódott a Chhatrapati Sambhajinagarban (korábban Aurangabad) található üzemben.

Kínában tavaly összesen hét különböző modellt állítottak elő, és a Csangsa, Ningbo, valamint Nanking városok gyáraiban 15 200 jármű látott napvilágot.

Az ukrajnai Salamonovóban (Tiszasalamon) folytatódott a Karoq SUV összeszerelése.

A Skoda Auto globális terjeszkedésének következő lépése 2024-ben Vietnámban valósul meg, ahol két modell, a Slavia és a Kushaq gyártásának előkészítése zajlik. E folyamat során Indiából érkező, készre szerelhető alkatrészcsomagokat használnak fel. A Kushaq sorozatgyártásának elindítása a tervek alapján az idei év első negyedévére várható.

Kazahsztánban megkezdődött a Kodiaq, Octavia és Karoq járművek összeszerelése félig készre szerelhető (SKD) alkatrészcsomagok felhasználásával. Tavaly a Skoda több mint 1400 autót gyártott, miután a márka visszatért a helyi piacra. A vállalat 2025-re tervezi, hogy a helyi SKD-összeszerelést újabb modellekre is kiterjeszti, így például a Kamiqra, a Superbre, a Kodiaq legújabb generációjára és az Octavia frissített változatára is.

Related posts