Ezzel a kamionnal valóban új fejezetet nyitottak a történelem könyvében.


Az Egyesült Királyság és az Európai Unió legfontosabb kereskedelmi útvonalán hajtottak végre egy tesztet. A fő cél a károsanyag-kibocsátás csökkentése.

A francia haszongépjármű-gyártó az utóbbi időben meglehetősen aktív az elektromos járművekkel kapcsolatos projektek terén. Tavaly télen például a Télapót látogatták meg egy villanykamionnal, legutóbb pedig hajóra tették a Renault E-Tech T vontatót.

Ezzel a lépéssel egy új fejezetet nyitottak a közlekedéstörténetben, hiszen hasonló eseményre még sosem volt példa. De mi is zajlott le a háttérben? A brit P&O Ferries hajózási vállalat, együttműködve a Kuehne+Nagel logisztikai céggel, egy különleges kísérlet keretében nyerges vontatót és annak félpótkocsiját indította útnak az Egyesült Királyságból Franciaországba. A projekt célja az volt, hogy feltérképezzék, miként lehetne csökkenteni a károsanyag-kibocsátást a népszerű Dover és Calais közötti logisztikai tengelyen.

A látványos fényezéssel ellátott kamion útja Derbyshire-ban, East Midlands Gateway depóban kezdődött. A lerakó, tehát a végállomás pedig az Amiens-ben található Kühne+Nagel bázison volt. Ezt követően pedig a teherautó visszatért az Egyesült Királyságba. A túra alatt a teherautó több mint 1200 kilométert tett meg.

Érdekesség, hogy a kamion hajózására egy hibrid üzemű kompot használtak, amely 40 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid kibocsátással rendelkezik a hagyományos üzeműekhez képest. Szakértők úgy vélik, hogy sikeres demonstráció is bizonyítja, hogy a jövőben ez az Európa - Egyesült Királyság közötti tranzitútvonalon jelentős mértékben csökkenthető a károsanyag-kibocsátás a megfelelő technológiák használatával.

Ez az útvonal közkedvelt a fuvarozók körében, mivel mindössze 90 perc alatt meg lehet tenni és egy nap akár 76 járat is indulhat. Statisztikák szerint a két szárazföld között évente 20 millió tonnányi áru is megfordulhat és csak a doveri kikötőben évente mintegy kétmillió teherautó és kamion is megfordulhat. A Dover-Calais tengeri útvonal a Brexit után értékelődött fel és ma az Egyesült Királyság és az Európai Unió között a legfontosabb kereskedelmi "ütőérnek" számít.

Related posts