Az acélgyártók hangot adtak elégedetlenségüknek, míg a kínai autógyártók jelentős ígéretet tettek a jövőbeni együttműködésre.


A kínai autóipar szereplői garanciát vállaltak arra, hogy a beszállítóik számára 60 napon belül rendezik a kifizetéseket. E lépésre az acélgyártók tiltakozása miatt került sor, akik a hosszú fizetési határidők ellen emelték fel a szavukat. Emellett a hatóságok is aktívan beavatkoztak, hogy megakadályozzák az árháborúval járó kedvezőtlen következményeket.

A kínai hatóságok márciusban új előírásokat léptettek életbe,

Június 1-jétől hatályba lépnek azok az új szabályozások, amelyek kötelezik a nagyvállalatokat arra, hogy a beszállítóiknak járó kifizetések döntő többségét legfeljebb 60 napon belül rendezniük kell.

A beszállítók viszont aggodalommal figyelték a helyzetet, mivel attól tartottak, hogy a szabályozás mögött esetleg rejtett kiskapuk húzódhatnak meg.

Szerdán a BYD és a Chery, két kiemelkedő autógyártó, valamint kisebb piaci szereplők, például az Xpeng és a Xiaomi bejelentették, hogy gyorsabbá teszik a kifizetéseket. Ezen kívül az állami tulajdonú Guangzhou Automobile Group és a FAW Group is már kedd este elkötelezte magát a hasonló intézkedések mellett.

Az ígéretek azt követően születtek, hogy Kína ipari minisztériuma a múlt héten találkozóra hívta az autógyártókat, ahol

Felszólították őket, hogy zárják le a pusztító árháborút és a túlzott versenyt, amelyek óriási terhet róttak az iparág ellátási láncára.

A Kínai Vas- és Acélipari Szövetség kedden nyilvánosságra hozott egy részletes közleményt, amelyben rámutatott arra, hogy az acélgyártó cégek komoly kihívásokkal néznek szembe. A vállalatok jelenleg alacsony haszonkulccsal operálnak, miközben a likviditási nyomás fokozódik. E problémák hátterében áll, hogy néhány autógyártó már tavaly óta 10%-ot meghaladó árcsökkentéseket kér, és a kifizetések teljesítése is hónapokat csúszik.

A szövetség arra kérte a kínai autógyártókat, hogy tanuljanak a japán autógyártók és beszállítóik közötti stabil és egészséges partnerségekből, amelyek bizonyos nyereséget biztosítanak a beszállítóknak, és garantálják a termékminőséget és az innovációt.

Yang Hongze, az intelligens járműtechnológiákat gyártó Autolink elnöke üdvözölte az ígéreteket, de további tisztázást szeretne az autógyártóktól arról, hogy a kifizetések készpénzben vagy kereskedelmi váltóval történnek-e, és mit tekintenek a 60 napos fizetési időszak kezdőnapjának.

Kellemes, de nehéz változás az iparág számára, hogy az egészséges fejlődés és a közös növekedés felé mozduljon el"

„Tedd egyedivé a szövegedet!” – hangzott el a kérés.

A feszültség magas a kínai autóiparban az árháború miatt. Májusban Wei Jianjun, a Great Wall Motor elnöke nyilvános aggodalmát fejezte ki a folyamatok miatt, sőt azt is megjegyezte, hogy az iparágnak megvan a saját Evergrande-je, utalva a tavaly felszámolt, súlyos adósságválságba került ingatlanfejlesztőre, bár nem nevezett meg konkrét autógyártót.

Ebben a hónapban a kínai autókereskedők arra figyelmeztették az autógyártókat, hogy álljanak le a kereskedésekre nehezedő túlzott autónyomással. Azért emelték fel a szavukat, mert az éles árverseny máris súlyosan érinti a pénzügyi helyzetüket, csökkentve a profitabilitásukat, és egyes kereskedéseket bezárásra kényszerítve.

Természetesen! Itt van egy egyedibb megfogalmazás: "Tájékoztatás: Reuters hírügynökség"

Related posts