Szinte minden kínai autó kizárásra kerül az amerikai piacon.


Joe Biden leköszönő elnök kormányzata kedden hivatalosan is elfogadta azokat a szabályozásokat, amelyek célja, hogy a Kínából érkező járműszoftverek és -hardverek ellen lépjen fel. Ennek következtében gyakorlatilag szinte minden kínai személygépkocsi és teherautó kirekesztésre kerül az amerikai piacon.

Washington legfrissebb intézkedései a kínai autók ellen egy újabb fejezetet nyitnak a kereskedelmi feszültségek sorában. Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma nemrégiben bejelentette, hogy a kínai gyártású drónokkal kapcsolatban is hasonló szigorításokat mérlegel, miután tavaly jelentős vámemeléseket alkalmaztak az elektromos járművek importjára. A fejlemények rávilágítanak arra, hogy a két ország közötti gazdasági kapcsolatok egyre feszültebbé válnak.

Gina Raimondo kereskedelmi miniszter a Reutersnek adott interjújában hangsúlyozta a lépés fontosságát:

Ez nagyon fontos, mert nem akarjuk, hogy kétmillió kínai autó legyen az utakon, és aztán rájöjjünk, hogy fenyegetésről van szó

A miniszter a nemzetbiztonság szempontjából felmerülő aggodalmakra utalt.

A minisztérium szeptemberben átfogó tilalmat terjesztett elő az amerikai utakon közlekedő, összekapcsolt járművekben alkalmazott kulcsfontosságú kínai szoftverek és hardverek használatára vonatkozóan.

A jövőbeni irányelvek alapján a szoftverekre vonatkozó korlátozás 2027-től, míg a hardverek esetében 2029-től kezdődően lépne érvénybe.

Továbbá, megakadályoznák, hogy a kínai autógyártók önvezető járműveket próbáljanak ki az Egyesült Államok közlekedési hálózatán.

A végleges szabályozásban több módosítást hajtottak végre, köztük a 10 000 fontnál nehezebb járművek kivonását a követelmények alól. Ez a lépés lehetőséget ad a kínai BYD számára, hogy továbbra is elektromos buszokat gyártson Kaliforniában. A minisztérium hangsúlyozta, hogy az új tilalmak nem vonatkoznak azokra a kínai szoftverekre, amelyeket az új szabályok életbe lépése előtt fejlesztettek ki, feltéve, hogy nem kínai vállalat végzi a karbantartásukat.

Ez azt jelenti, hogy a General Motors és a Ford lehetősége nyitva áll arra, hogy jövőbeli kínai gyártású járműveket hozzanak be az Egyesült Államokba, így továbbra is szolgálhatják az amerikai vásárlók igényeit.

A Polestar svéd autógyártó, amely a kínai Geely márkája, októberben arra figyelmeztetett, hogy változtatások nélkül a kereskedelmi szabály "gyakorlatilag megtiltaná" számára a járművek értékesítését az Egyesült Államokban.

A Biden-adminisztráció által bevezetett intézkedések mellett Donald Trump megválasztott elnök, aki január 20-án lép hivatalba, szintén meg akarja akadályozni a kínai autóimportot, de nyitott arra, hogy a kínai autógyártók járműveket építsenek az Egyesült Államokban.

Related posts