Rendszámmal együtt rögzítik őket a kamerák, mégis elkerülhetik a büntetést azok az autósok, akik zavarják a tömegközlekedést.


Vitézy Dávid fővárosi politikus egy korábbi bejegyzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy New Yorkban már sikeresen alkalmazott módszert lehetne Budapestre is átültetni. A javaslata szerint a buszok fedélzeti kamerái által rögzített felvételek alapján, automatikusan bírságolhatnák azokat az autósokat, akik akadályozzák a tömegközlekedést. Vitézy hangsúlyozta, hogy míg a rendőrség arcfelismerő kamerák segítségével szankcionálja a tüntetőket, a közlekedési zavarokat okozó autósok sokszor büntetlenül megússzák, holott a kamera által rögzített felvételeken gyakran még a rendszámuk is jól látható. A fővárosban tehát a technikai feltételek adottak ehhez a megoldáshoz, és a társadalmi igény is növekszik.

A Belügyminisztérium nem támogatja, viszont a Fővárosi Közgyűlés mögé állt a kezdeményezés mögött, ami nem véletlen. Azok, akik a belvárosban autóval vagy trolibusszal közlekednek, gyakran tapasztalják, hogy a járművek dugó nélkül is akadoznak, hiszen a szűk utcákban a tömegközlekedési eszközöknek gyakran nincs lehetőségük kikerülni a szabálytalanul parkoló autókat. "Egy tipikus hétköznapon körülbelül 34 ezer jármű indul útnak, és 2024-re a BKK becslése szerint ezek közül naponta 4-5 alkalommal, az esetek csupán 0,01%-ában akadályozzák a buszokat, troli- vagy villamosjáratokat a szabálytalanul várakozó gépjárművek" - mutat rá a helyzetre a BKK. Noha ez a szám elsőre nem tűnik magasnak, egyetlen elakadás is jelentős kényelmetlenséget okozhat több tucat utasnak. Ráadásul ezek az esetek a belső kerületek néhány problémás utcájára összpontosulnak, ahol az utasok akár minden második nap is szembesülhetnek a bosszantó forgalmi akadályokkal.

Related posts