Német autógyártók: Trump vámdöntései válaszul megtorló intézkedéseket indítanak el.


A vámok emelése elsősorban a fogyasztókra hárítja a terheket, mivel ez felerősíti az inflációt - nyilatkozta a német autóipari szövetség vezetője a Xinhua hírügynökségnek, ahogyan arról az MTI is beszámolt.

Az Egyesült Államokban bevezetett vámok az importált termékekre hatással lehetnek az infláció mértékére, hiszen a megemelkedett árak közvetlenül érintik a vásárlókat. Ez a helyzet nemcsak a hazai fogyasztókra nehezedik, hanem hozzájárul a globális gazdasági instabilitás fokozódásához is.

- figyelmeztetett Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke a szövetség éves sajtótájékoztatóján. A Xinhua hírügynökségnek nyújtott interjújában Müller kiemelte, hogy a vámok által támasztott kihívások hatékony kezeléséhez elengedhetetlen a szorosabb európai együttműködés.

A vámok bevezetése elkerülhetetlenül olyan megtorló lépéseket eredményez, amelyek kedvezőtlen hatással vannak a gazdasági helyzetre és veszélyeztetik a munkahelyek stabilitását.

Müller kifejtette: "A német autóipar több mint 140 ezer munkahelyet biztosít az Egyesült Államokban, és a vámok bevezetése végső soron emelkedett árakat eredményezne a fogyasztók számára. Ez különösen aggasztó lenne a jelenlegi gazdasági nyomások fényében."

Figyelmeztetett arra, hogy a további vámok zűrzavart okozhatnak a globális ellátási láncokban, ami tovább fokozná az autóipart már így is sújtó nehézségeket. "Az autóipar jelenleg is hatalmas nyomás alatt áll az elektromos járművek irányába történő átállás miatt, így az új kereskedelmi akadályok komolyan befolyásolhatják a gyártási folyamatokat, az ellátási láncokat és a termelési hálózatokat" - fogalmazott. Hozzátette, hogy a következmények nem csupán az Egyesült Államokra és Európára korlátozódnak.

Mexikó és Kanada is vámintézkedéseket fontolgat, és a geopolitikai feszültségek is nőnek. A protekcionizmusnak ez az erősödő hulláma csak a globális termelési költségeket fogja felhajtani.

Végső soron a vámok terheit a vásárlók viselik, ami tovább fokozza az inflációt, és ez ellentmond Donald Trump kampányígéretének, miszerint csökkenti azt - hívta fel a figyelmet Müller. Szerinte a német autógyártók jelentős mértékben növelték termelésüket az Egyesült Államok területén. "A statisztikák azt jelzik, hogy a Németország és az Egyesült Államok közötti gazdasági kapcsolatok inkább az együttműködésen alapulnak, mintsem a versengésen" - tette hozzá Müller. "A vámok és kereskedelmi korlátok alkalmazása helyett közös érdekeinkre kellene összpontosítanunk."

Müller kifejtette, hogy Kína kulcsszereplő a német autóipar életében, egyaránt partner és versenytárs. "Örömmel fogadjuk a német autógyártás jelenlétét Kínában, és a legjobb szándékkal tekintünk arra, ha kínai cégek Németországban vagy Európában alakítanak ki gyártókapacitásokat" - fogalmazott.

A kétirányú együttműködés hozzájárul a munkahelyek létrehozásához, a cserekapcsolatok kiépítéséhez és a regionális fejlődés előmozdításához. Müller a jövőre vonatkozóan hangsúlyozta, hogy a nyitottság és az együttműködés alapvető fontosságú az iparági kihívások leküzdésében és a közös jólét megvalósításában. "Az együttműködés kulcsszerepet játszik abban, hogy a globális autóipari szektor sikeresen megbirkózzon a jövőbeli kihívásokkal és előrelépéseket érjen el" - tette hozzá. (MTI)

Related posts