Fedezd fel, mennyibe kerül az elektromos autók kötelező biztosítása és a cascot érintő díjak!

Szeptember 18-án megrendezésre kerül a Portfolio Future of Finance 2025 konferencia, ahol a pénzügyi világ élvonalbeli szakértői osztják meg vízióikat a jövőről. Ez egy kivételes alkalom, amit nem érdemes kihagyni!
A villanyautók népszerűsége fokozatosan növekszik Magyarországon: az idei év első öt hónapjának végére a tisztán elektromos személyautók száma megközelítette a 77 ezret a hivatalos statisztikák alapján. Ez jelentős ugrást jelent az előző év hasonló időszakához képest, amikor csupán 53 ezer ilyen jármű volt forgalomban. Ez azt mutatja, hogy egy év leforgása alatt 43 százalékos növekedés figyelhető meg a villanyautók számában.
A Netrisknél is egyértelműen megfigyelhető a növekedés, hiszen tavaly 3200 elektromos autóra kötöttek kötelező felelősségbiztosítást, míg idén, januártól május végéig, már több mint 5000 autó esetében szerződtek a tulajdonosok és üzembentartók.
A szerződések számának 59%-os növekedésével együtt az átlagdíj gyakorlatilag változatlan maradt. Az idei év első öt hónapjában a magánszemélyek által kötött kötelező felelősségbiztosítások átlagdíja 52 ezer forint körül mozgott, és éves szinten is stabilan tartotta magát. A Netrisk adatai alapján...
A kötelező biztosítások terén a Tesla dominál, hiszen a legtöbb ilyen kötvény ehhez a márkához kapcsolódik. A második helyen a Nissan áll, míg a BMW a harmadik pozíciót foglalja el a ranglistán.
"A legjobb 10-es rangsorban szerepel még a BYD, a Hyundai, a Volkswagen, a Renault, a Kia, a Dacia és az Opel is" - nyilatkozta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Besnyő Márton megjegyezte, hogy a klasszikus, belső égésű motorral működő járművekhez hasonlóan az elektromos autók esetében is viszonylag alacsony a casco biztosítások aránya. A Netrisk legfrissebb statisztikái alapján az idei év első öt hónapjában több mint 500 új villanyautó casco szerződést kötöttek, ami éves szinten 30%-os növekedést jelent. Ez a szám azonban elmarad attól a növekedéstől, ami a kötelező biztosításoknál, illetve a villanyautók számának bővülésénél tapasztalható.
A magánszemélyek között kötött casco biztosítási szerződések esetében az átlagdíj csupán 1,5%-os emelkedéssel 230 ezer forintra emelkedett.
Bár a tisztán elektromos járművek kevesebb alkatrészt tartalmaznak a hagyományos autókhoz képest, ami elméletileg csökkenti a meghibásodások valószínűségét, sokan mégsem mernek váltani. Ennek egyik fő oka, hogy ha a nagyfeszültségű rendszer, különösen az akkumulátorcsomag, meghibásodik, az jelentős anyagi terhet róhat a tulajdonosra, főleg ha már lejárt a garancia.
A piacon elérhető egy olyan megoldás, amely kifejezetten azok számára nyújt biztonságot, akiknek elektromos járműve lejárt gyártói garanciával rendelkezik. Ez a konstrukció a használt elektromos autók esetében előre nem látható mechanikai, elektromos vagy elektronikus hibák javításával kapcsolatos költségeit fedezi. Az átfogó fedezett alkatrészek listája magában foglalja az elektromos jármű legfontosabb elemeit, beleértve a töltőt és az akkumulátort is - áll a biztosítási alkuszcég nyilatkozatában.