Mercedes megszerezte a pole pozíciót Szingapúrban, míg Verstappen a két McLaren előtt végzett a második helyen.

Max Verstappen a harmadik szabadedzés után nem tudta megnyerni az időmérőt Szingapúrban, de azért van oka az örömre, hiszen sikerült megelőznie mindkét McLaren pilótát. A pole pozíciót végül George Russell szerezte meg, aki a Q3-ban két lenyűgöző kört futott.
A harmadik szabadedzésen a büntetést megúszó Lewis Hamilton rögtön az első mért körének első kanyarját elrontotta, de nem csak neki nem sikerült egyből feliratkoznia a tabellára, hanem Oscar Piastrinak sem, akit Alex Albon az egyes kanyar bukóterébe hajtva engedett el, de emiatt furcsa módon rögtön elkezdték lengetni a sárga zászlókat, amivel tönkretették az ausztrál körét, hiszen lassítania kellett, majd a bokszba hajtva új szett gumit vételezve próbálkozhatott ismét.
Ekkor a legjobb időt Verstappen futotta (1:30,317), őt követte Bearman, Russell, Hamilton, Norris, Alonso, Hadjar, Leclerc, Colapinto és Sainz, így alakult ki az első tíz sorrendje. Közben Piastri mellett Antonelli is hibázott, és Sainz miatt nem tudott mért kört futni, így ő sem szerepelt még a legjobbak között.
A Ferrarik, ellentétben más csapatokkal, nem cseréltek gumit egyetlen mért kör után, és ez a döntés hamarosan megmutatta hatását: Hamilton és Leclerc felugrottak Verstappen mögé a 2. és 3. helyre. Ez a pozíció azonban nem tartott sokáig, mivel a hétvégén kirobbanó formát mutató Hadjar egy lenyűgöző 1:30,214-es idővel átvette a vezetést.
Piastri az új gumiszettel a hatodik legjobb időt futotta, de még így is sikerült Norrist több mint egy tizedmásodperccel megelőznie. A brit azonban nem adta fel, és újabb kört futva 1:29,932-re csökkentette a legjobbat.
Ám mivel Szingapúrban folyamatosan javul a pálya állapota, senki sem dőlhetett hátra a hajrá előtt. Ezt Antonelli teljesítménye is tükrözte, hiszen az olasz versenyző 3 perccel a vége előtt két lila szektort és egy új egyéni rekordot teljesítve a második helyre ugrott, mindössze 1 tizedmásodperccel lemaradva Norristól.
Bő egy perccel a verseny vége előtt Hamilton átvette a vezetést egy 1:29,765-ös idővel, amit senki sem tudott megdönteni. Eközben Pierre Gasly az Alpine-jával megállt a 11-es kanyarban. A francia versenyző ügyesen félrehúzódott a pályától, így csak sima sárga zászlót lengettek (nem duplát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hátrébb érkezőknek le kell állítaniuk a kört). Ennek ellenére a sárga zászló hatással volt a versenyzők teljesítményére, mivel a lassítás elkerülhetetlen volt.
A kiesések során végül nem értek minket váratlan fordulatok: Bortoleto, Stroll, Colapinto, Ocon és Gasly távoztak, ebben a meghatározó sorrendben. Yuki Tsunoda viszont az utolsó körében egy meglepő teljesítménnyel felkapaszkodott az utolsó helyről a 10. pozícióra.
A Q2-t ezzel együtt jó néhány perccel eltolták, hogy a felügyelőknek legyen ideje kielemezni, senki nem vétett a szabályok ellen a sárga zászlós szakaszon. Végül úgy döntöttek, hogy Bortoletót, Hülkenberget, Tsunodát és Russellt az időmérő után vizsgálják, így menet közben senki nem kapott büntetést.
A második szakasz elején egy váratlan közjáték történt: az FIA bejelentette, hogy helyi idő szerint 21 óra 31 perckor kezdődik a Q2. Azonban a bokszutca végén a lámpa nem váltott zöldre, így a rajt időpontját 21:32-re módosították.
Bár a Q1-et Hamilton dominálta, a valódi győztes Verstappen lett, hiszen ő volt az egyetlen versenyző, aki csupán egy szett gumit használt, ezzel pedig megkímélte magát egy új garnitúra beszerzését a továbbiakra. A Q2-t aztán egy kiemelkedő teljesítménnyel indította, hiszen 1:29,747-es időt futott, amelyre senki sem tudott rászorítani az első kísérletek során.
A legközelebb Antonelli került a holland versenyzőhöz, mindössze 7 tizedmásodperces hátránnyal, viszont a 2-es kanyar levágása miatt törölték a körét. Így a második helyen Piatri végzett, mindössze 0,076 másodperccel megelőzve a már kicsivel kevesebb mint 2 tizeddel lemaradó Hamilton-t. A hétszeres világbajnok mögött a sorrend a következőképpen alakult: Norris, Hadjar, Alonso, Russell, Sainz, Hülkenberg és Bearman zárták az első tízet. Érdekes módon Antonelli mellett Tsunoda (12.) és Leclerc (13.) sem tudott továbbjutó helyen végezni. Leclerc esetében a helyzetet súlyosbította, hogy az első mért körében egy hiba miatt elvette a gázt, majd a második körében a 14-es kanyarban súlyosan nekiment a falnak, amiért jelentős időt veszített.
A végső rohamokat Antonelli nyitotta, és annak ellenére átvette a vezetést, hogy a hármas kanyarból kifelé megcsúszott és majdnem odacsapta a falhoz a Mercedest (1:29,649), de mögötte érkezett Russell és 87 ezreddel jobbat ment. Ezt már a szintén javító Verstappen sem tudta megverni és az új gumik ellenére 1 századdal elmaradt a brittől.
Ami a két McLarent illeti, Norris jött előbb és a 6. helyről feljött a 4.-re, 14 ezreddel Piastri elé, aki csupán egy századot tudott lefaragni az idejéből. A papajaszínű autókat a kiesést elkerülő Charles Leclerc követte a 6. helyen, mögötte pedig Hamilton, Hadjar, Alonso és Bearman jutott még be a Q3-ba.
A verseny végén a kieső helyeken a következő sorrend alakult ki: Hülkenberg, Albon, Sainz, Lawson, és a hajrában már pályára sem lépő Tsunoda zárta a sort.
Russell elképesztően erős idővel (1:29,165) nyitotta a sort, miközben egyszer a falat is eltalálta. Hogy mennyire volt ez jó kör, arra akkor kezdhettünk ráébredni, amikor a többiek is sorban megérkeztek, és senki nem tudott még csak hozzászagolni sem a brit idejéhez. A legközelebb Verstappen került hozzá, de ő is kapott 0,175 másodpercet, míg Piastri hátránya a 3. helyen már 0,359 másodpercre rúgott.
Mögötte Antonelli, Norris, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Bearman és Alonso volt ekkor a további sorrend.
A hajrára Verstappen és Piastri jött ki utolsóként, míg Norris nem akarta a végére hagyni a maga körét, így róla már korán kiderült, hogy nem lesz versenyben a pole-ért: már az első szektorban több mint 2 tizedet kapott Russelltől, majd ebből másfél századot ugyan lefaragott a középsőben, az utolsó szektort elrontotta és csak 21 századot javítva nem lépett előre.
Leclerc-nek ezután a javítás sem jött össze, mert elhibázta az utolsó kanyart, míg Russell 7 ezredet lefaragott a maga idejéből. Antonelli szintén nem javított és maradt a 4., Hamilton pedig igen, de feljebb ezzel nem lépett.
Ekkor már csak Verstappen volt veszélyes Russell idejére, de a végén elvette a gázt, így Russell karrierje során 7. alkalommal indulhat majd a pole pozícióból vasárnap. Mögötte Verstappen, Piastri, Antonelli, Norris volt a további sorrend, azaz a holland mindkét McLarent elkapta, és jó esélye lesz rá, hogy tovább faragja holnap a hátrányát velük szemben az összetettben.