A Netflix váratlan bejelentése igazi meglepetést hozott!


A Netflix első negyedévi teljesítménye jelentősen meghaladta az elemzők előrejelzéseit, amit az áremelések és a vonzó műsorkínálat egyaránt segített. Érdekes módon azonban a legfrissebb gyorsjelentésben bejelentették, hogy a jövőben nem fogják nyilvánosságra hozni az előfizetőik számát, ami eddig kulcsfontosságú mutatónak számított a cég teljesítményének értékelésében - tájékoztatott a Bloomberg.

Egy online streaming platform bejelentette, hogy az első negyedévben a profitja 25%-kal emelkedett, részvényenként 6,61 dollárt elérve, ami jelentősen túlszárnyalja az elemzők által prognosztizált 5,68 dollárt. A cég bevétele 13%-kal, 10,5 milliárd dollárra nőtt, ami összhangban van a várakozásokkal. Az üzemi eredmény 27%-kal, 3,3 milliárd dollárra emelkedett, így meghaladva a várt 3 milliárd dolláros szintet. Az üzemi marzs 31,7%-ra nőtt, ami több mint három százalékpontos eltérést mutat a vállalat saját előrejelzéséhez képest.

Ez az első olyan pénzügyi jelentés, amelyben a Netflix nem közölte az előfizetők számának változását

- ami korábban a befektetők fő teljesítménymutatója volt. A vezetőség indoklása szerint ezzel arra ösztönzik a befektetőket, hogy hagyományosabb pénzügyi mutatók alapján ítéljék meg a vállalat sikerét.

A Netflix részvényei az eredmények bejelentése után a zárás utáni kereskedésben több mint 3 százalékkal emelkedett. A részvény idén több mint 9 százalékos pluszban áll.

Míg a Netflix korábban jelentős összegeket fektetett a műsorkínálatának fejlesztésébe, ami hosszú időn keresztül veszteséges működést eredményezett, ma már milliárdos profitot és szabad cash flow-t generál. A vállalat a jelenlegi negyedévre is kedvező előrejelzésekkel rukkolt elő: 11 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 7,03 dolláros nyereséget vár, mindkettő túlszárnyalja a Wall Street várakozásait.

A szakértők többsége úgy véli, hogy a cég növekedése 2025-re jelentős lassulásnak indul, különösen az amerikai áremelések következtében. Az előfizetői bővülés mérséklődésével a Netflix arra összpontosít, hogy a meglévő ügyfeleiből maximális bevételt kovácsoljon, hirdetések értékesítésével és a szolgáltatási díjak emelésével. A vállalat új hirdetési platformot vezet be azon piacokon, ahol hirdetéseket kínál, és nemrégiben bejelentette, hogy Franciaországban megemeli szolgáltatása díját. A legfrissebb negyedéves részvényesi jelentésében hangsúlyozza, hogy jelentős erőforrásokat fordít az Egyesült Államokon kívüli tartalmak, különösen az Egyesült Királyságban és Mexikóban készült műsorok fejlesztésére. Például a Mexikóból származó „Counterattack” című új filmje a Netflix egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő idegen nyelvű alkotásává vált.

Related posts