Pintér tárcája új elképzeléseket fontolgat az állami iskolai rangsor és a kompetenciamérés osztályzatra vonatkozóan. A tervek célja, hogy a jelenlegi rendszer hatékonyságát növeljék, és a diákok tudásának valósabb képet adjanak. Az új irányelvek a tanulmá
A köznevelési államtitkárság jelenleg olyan lehetőségeket mérlegel, amelyek segítenek a tanulóknak megérteni, hogy az országos kompetenciamérés tesztjeinek kitöltése nem csupán haszontalan időtöltés - válaszolta tömören a HVG megkeresésére a Belügyminisztérium (BM). Hozzátették, hogy a kérdésben még nem született végső döntés, ezért további kérdéseinket "koraiaknak" minősítették.
Azért fordultunk az oktatásért felelős minisztériumhoz, mert információink szerint január közepén az államtitkárság belső kommunikációjában már értesítette munkatársait arról, hogy új szabályozás kidolgozásán dolgoznak.
Képzeld el, hogy már idén tavasszal a diákok számára lehetőség nyílik arra, hogy az év végi osztályzatukba jelentős mértékben beleszámítson egy érdemjegy a kompetenciamérésekhez kapcsolódó tantárgyból. Ez a változás új lehetőségeket teremt, hogy a tanulók valódi tudásukat és készségeiket bizonyíthassák, miközben a tananyag mélyebb megértésére is ösztönzést kapnak. Az ilyen típusú értékelés nemcsak a tanulás motiváltságát növelheti, hanem hozzájárulhat a diákok önálló gondolkodásának és problémamegoldó képességeik fejlődéséhez is.
A múlt héten a Kréta rendszer segítségével a Pintér-tárca újabb lépést tett a szülők véleményének megismerésére. A BM már korábban is alkalmazott hasonló kérdőíves felméréseket, például a mobiltelefonok iskolai használatának szabályozásával, az iskolaválasztással és a tanárok irányelveinek megerősítésével kapcsolatosan. E felmérések jelentősége abban rejlik, hogy az így összegyűjtött visszajelzések gyakran jogszabályi változások formájában köszönnek vissza, ami jól mutatja, hogy a szülői vélemények figyelembevétele kulcsfontosságú a döntéshozatal során.