Ez a magyar város felkészül a kínai munkások érkezésére, akik új lehetőségeket hoznak magukkal.


Micsoda varázslatos élmény! Szoboszlai Dominik és gyönyörű barátnője a párizsi utcák romantikus hangulatában élvezték az együtt töltött időt. Ezen a lenyűgöző helyszínen találták meg a tökéletes menedéket, ahol a szerelem és a város bája egyesült.

A szegedi városvezetés nagy reményeket fűz a BYD-gyárhoz, amely nemcsak a helyi gazdaságot pezsdítheti fel, hanem új munkahelyeket is teremthet. Az érkező kínai munkások számára először átmeneti szállásokat építenek, majd a végleges munkásszállók is elkészülnek. A tervek szerint a gyár hosszú távon tízezer alkalmazottat foglalkoztat majd, akik közül a kínaiak szerint húsz százalék mérnök lesz.

A BYD-gyár környezetének megformálása kiemelt figyelmet kap. A munkásszállók mellett védőerdőt telepítenek, valamint egy kis tavat is kialakítanak a telepen, hogy a dolgozók számára barátságosabb környezetet teremtsenek. Továbbá, Botka László, Szeged polgármestere bejelentette, hogy a magasabb beosztású munkatársak számára új lakások építése is tervben van a városban. Ezt a város idei költségvetési tervének bemutatóján osztotta meg, amelyről a Szeged.hu számolt be.

A polgármester kiemelte, hogy a BYD elkötelezett a helyi munkaerő alkalmazása iránt. Ebben a folyamatban kulcsszerepet játszhat a szegedi szakképző rendszer és az egyetem mérnöki kara, mint fontos partnerek. Noha Szegeden alacsony a munkanélküliség, a környező települések, például Makó és a Vajdaság területén még mindig jelentős munkaerő-tartalék áll rendelkezésre.

Botka László véleménye szerint a kínai bérek mostanra a magyarországi fizetések szintjére emelkedtek, ami azt jelenti, hogy a BYD számára érdemes lehet a helyi munkavállalók foglalkoztatása.

"Nem éri meg a BYD-nek, hogy az autógyárában túlnyomórészt kínai munkásokat alkalmazzon majd Szegeden, ugyanakkor biztosan jönnek ázsiai dolgozók is" - fogalmazott nemrég Botka László.

A polgármester január végén kifejtette: a kínai bérek már utolérték a magyar fizetéseket, emiatt, ha kínai munkások jönnének, az többletköltségeket jelentene a BYD-nek, ezért a kínaiak törekedni fognak a helyi munkaerő alkalmazására. Az épülő BYD-gyárról úgy vélekedett, a város minden vállalt kötelezettségét teljesítette, ami az üzem építésének feltétele volt. Megítélése szerint, mivel Szegeden most 1,3 százalékos a munkanélküliek aránya, biztosan nem lesz majd helyben elegendő dolgozó az elektromos autók új gyárába, hiszen hosszabb távon tízezer dolgozóra lesz szükség, mert kétszer akkora lesz szegedi autógyár, mint a debreceni BMW-üzem - írja az Economx.

Related posts