Felderítették, mi állt az Air India repülőgépe tragikus balesete mögött | 24.hu

Az Air India légitársaság egyik repülőgépének júniusi tragédiáját valószínűleg az idézte elő, hogy a hajtóművek üzemanyag-szabályozó kapcsolója "kikapcsolás" pozícióba került. Ennek következtében mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása megszűnt - olvasható az indiai légibaleset-vizsgáló hivatal (AAIB) szombaton közzétett előzetes jelentésében, amelyet az MTI is idéz.
Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner típusa, amely Angliába indult, június 12-én szenvedett balesetet Ahmedabad városában, Északnyugat-Indiában. A tragikus esemény során a fedélzeten 230 utas tartózkodott: 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai, mellettük pedig 12 fős személyzet is a gépen volt.
India történetének egyik legtragikusabb légikatasztrófáját egyetlen ember egyedül túlélte.
A repülőgép a fölszállás és a lezuhanás között mintegy 30 másodpercig tartózkodott a levegőben. Az AAIB-jelentés összeállítói szerint miután a repülőgép elérte a rekordsebességét,
Az 1-es és 2-es hajtómű üzemanyag-leállító kapcsolói mindössze egy másodpercen belül, egymást követően váltottak leállítási üzemmódra.
A jelentés nem foglalkozott azzal, hogy a kapcsolók miként kapcsolhattak leállítás állásba a repülés során. A dokumentum megemlíti, hogy a kapcsolókat visszaállították, de már nem volt lehetőség a motorok teljesítményének növelésére, így nem tudták megakadályozni a repülőgép süllyedését, miután az elkezdett csökkenteni a magasságát.
A repülés végső pillanataiban, a pilótafülke hangrögzítőjén hallható volt, ahogy az egyik pilóta aggodalmasan érdeklődik a másiktól, miért is zárta el az üzemanyag-adagolót.