A főváros 51 vadonatúj villamost vásárolt, ám a tervek szerint nem lesz lehetősége megfelelően üzemeltetni ezeket.

A BKV 50 milliárd forintért 51 új CAF villamost szerzett be, azonban ahhoz, hogy ezek a járművek zökkenőmentesen közlekedhessenek, további 32,5 milliárd forintra lenne szükség a pályafejlesztésekhez. Jelenleg azonban ez az összeg nem áll rendelkezésre - számol be róla a Telex.
Ahhoz, hogy a város ennyi villamost zökkenőmentesen üzemeltethessen, a BKV-nak sürgősen korszerűsítenie kellett volna a ferencvárosi kocsiszínt. Ezen kívül más remízekben is szükséges lenne a vágányok, kitérők és karbantartó csarnokok fejlesztése.
Ez csupán a történet kezdetét jelenti, hiszen a CAF villamosok szélesebb kialakítása miatt sok helyen nem olyan egyszerű a közlekedésük. A tervezett vonalakon nemcsak a sínek rendszerét szükséges átalakítani, hanem az áramellátást is megerősíteni, továbbá a jelzőberendezések fejlesztésére is szükség van. Ráadásul a peronok magasságát is növelni kell, amire a BKV már 2022-ben felhívta a figyelmet.
A CAF villamosok elméletileg a 53 éves átlagéletkorú Ganz villamosok helyébe léptek volna, azonban ehhez 32,5 milliárd forintra lett volna szükség ahhoz, hogy a tervezett vonalakat – mint például a 2-es, a 23-as, a 24-es, a 61-es és a 62-62A – felkészítsék az új járművek fogadására. Ezzel szemben szinte lehetetlennek tűnik, hogy a villamosok a Szabadság hídra is áthaladhassanak.
A BKV egy új, 6,5 milliárd forintos fejlesztési csomagot dolgozott ki, amely a meglévő vonalak, például az 1-es vonal korszerűsítését célozza meg. Ennek keretében az új CAF villamosok bevezetésével nemcsak a közlekedés minősége javulna, hanem a tárolási és karbantartási körülmények is jelentősen kedvezőbbé válnának. Ugyanakkor a régi Ganz villamosok továbbra is a vonalon maradnak, hiszen ezek esetében a BKV egy 4,6 milliárd forintos felújítást tervez a közeljövőben.
A BKV egy 340 milliós fejlesztési javaslattal is előállt, amiből csak az angyalföldi és ferencvárosi kocsiszín legszükségesebb átalakításait végeznék el. Ezzel a villamosok tárolása megoldott lenne, de a karbantartásuk nehézkesebb, a járatok üresben mozgatása pedig évi 400 millióba kerül. A főváros közlekedési bizottságában a BKV képviselője arról beszélt, 340 millió forintjuk sincs, ezért a bizottság felkérte Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy teremtse elő a pénzt.
A villamosok ügyéért kemény harcot kellett vívni, mivel a kormány nem időben írta alá a szükséges támogatási szerződést, ami elengedhetetlen lett volna ahhoz, hogy az uniós finanszírozású program zökkenőmentesen haladhasson előre.