A BYD tervei szerint öt éven belül a járműveik felét már nemzetközi piacokon értékesítik, így globális jelenlétük jelentősen megerősödik.

A kínai BYD azt tervezi, hogy 2030-ra autóinak felét Kínán kívül értékesíti - erősítették meg a Reutersnek az ügyre rálátó források. A cél a globális terjeszkedés felgyorsítása, elsősorban Európára és Latin-Amerikára koncentrálva, mivel az Egyesült Államok a magas vámok és a szigorúbb szabályozás miatt továbbra is gyakorlatilag elérhetetlen marad a kínai autógyártók számára. A vállalat tavaly 4,27 millió járművet adott el, ezek döntő többségét Kínában.
A BYD az utóbbi időszakban jelentős lépésekbe kezdett, hogy bővítse gyártókapacitásait Európában és Ázsiában. 2025 végére tervezik a magyarországi üzemük megnyitását, amelyet egy török gyár és egy további, még titokban tartott európai létesítmény követ majd. Emellett a cég már jelen van Thaiföldön, és aktívan dolgozik egy új brazil gyáron is, bár ott a munkaügyi problémák lassítják a folyamatot. Az európai piacokon pedig már az idei első negyedévben is jelentős, négyszeres növekedést tapasztaltak az eladások terén.
Ha a BYD-nek sikerülne megvalósítania azt az ambiciózus célt, hogy autóinak felét Kínán kívül értékesítse, az jelentős előrelépést jelentene a cég számára, amely öt évvel ezelőtt még csak a közepes játékosok között volt. Egy ilyen 50/50-es elosztás esetén a vállalat évi 10 millió autó értékesítésére számíthatna, ami egyenrangú lenne a világ legnagyobb autógyártójának, a Toyotának a tavalyi 10,7 milliós eladásaival. A BYD már tavaly letaszította a Volkswagent a vezető autógyártó szerepéből Kínában, amely a világ legnagyobb autópiacának számít.