Ez a közkedvelt magyar termék Oroszországban mindössze a felébe kerül, mint hazánkban.

Egy TikTok-készítő felfedezte a magyar terméket egy kis szibériai faluban.
Egy magyar TikTok felhasználó rájött, hogy a Kotányi egyik terméke, a Glace Classic balzsamecetkrém, Oroszországban több mint 2000 forinttal olcsóbb, mint hazánkban – írja a Pénzcentrum. A TikTokon közzétett videóban látható, hogy a termék ára 500 rubel, ami körülbelül 2100 forintnak felel meg. Ezzel szemben Magyarországon a Kotányi Glace Classic ára általában 3000-3800 forint között mozog, így nem nehéz észrevenni a jelentős árelőnyt.
A Pénzcentrum hangsúlyozza, hogy a videó elkészítése egy olyan távoli helyszínen történt, amely szinte a világ végén található. Burjátföld, amely Szibéria szívében helyezkedik el, mintegy 5 ezer kilométerre fekszik Moszkvától. Ennek ellenére ez a hatalmas távolság nem magyarázza meg az árak között tapasztalható jelentős eltéréseket.
Különösen figyelemre méltó, hogy a bolt belső tere kifejezetten modern dizájnnal büszkélkedik, és még önkiszolgáló kasszák is találhatók az üzletben. Ez a bolt egy falusi szupermarket, amely egy körülbelül 2700 fős lakossággal rendelkező burjátföldi település szívében helyezkedik el.
2021-ben nagy visszhangot keltett egy képsorozat, amely Vlagyimir Putyin orosz elnök szibériai nyaralásán készült Tuvában, a regényes Szibéria déli részén. Az egyik felvételen az elnök és Szergej Sojgu védelmi miniszter együtt étkezik, az asztalon pedig jól láthatóan Kotányi só és bors található. Ez a részlet különös figyelmet kapott, mivel a hétköznapi elemek, mint a fűszerek, éles kontrasztot alkottak a politikai élet súlyával.
A Kotányi nem kizárólag magyar cég - írta meg korábban a Telex. Létezik ugyan egy Kotányi Hungária Kft., és ügyvezetője szerint piacvezető is a magyar fűszerpiacon, de ez a kft. egy nagyobb cég, a Kotanyi Gmbh. leányvállalata. A Kotányi ugyanis Ausztriába "disszidált" - írták.
A siker gyorsan rátalált: néhány év alatt már Bécsben is megnyitotta kapuit az üzlet, míg a Kotányi név fokozatosan egy európai szintű hálózattá fejlődött. Azonban a történelem nem kímélte a családot - a második világháború idején a zsidótörvények következtében a család egy része emigrációra kényszerült, míg a magyarországi vállalatot államosították.
A Kotányi család az osztrák lerakat bázisán újraélesztette vállalkozását, így Bécs vált a márka központjává. Innen indultak el bővítési terveik, és a rendszerváltás után ismét megerősítették jelenlétüket Magyarországon. A vállalat ma is a család irányítása alatt áll, jelenlegi vezetője pedig Erwin Kotányi, aki továbbra is őrzi a hagyományokat és a minőséget.
A Kotányi márka világszerte számos helyen jelen van, így Oroszországban is könnyen rábukkanhatunk a termékeire. Nem meglepő, hogy sok orosz üzlet polcain fellelhetők a Kotányi-fűszerek. Érdekes tény, hogy 2018-ban a Kotányi az orosz piacon vezető szerepet töltött be.