Egy különleges projekt keretében félmilliárd forintot szántak Mészáros Lőrinc vállalatának a Déli Körvasút "látogatóközpontjára". A fejlesztés részeként egy konténer, egy mobil WC, valamint egy rejtélyes puzzle is helyet kapott. Az ilyen típusú beruházáso


Érdekes információk láttak napvilágot a Déli Körvasút projektjével kapcsolatban: Hadházy Ákos, a független országgyűlési képviselő, úgy véli, hogy a "látogatóközpont" megépítése bruttó 537 millió forintba fog kerülni. A kivitelezési feladatokat pedig Mészáros Lőrinc cége látja el.

A politikus megjegyzi: "A konténerért összesen 217 millió forintot már kifizettek. A fennmaradó összeget pedig az új, 'interaktív látogatóközpont' fenntartására fordítják, amelyet a Gázos üzemeltet." A látogatók fogadását heti három napon át, néhány órában egy diákmunkás látja el.

Hadházy véleménye szerint a kormány kezdetben titkolta, hogy mennyibe került az ideiglenes megoldás, arra hivatkozva, hogy jelenleg új, interaktív bemutatóterem tervezésén dolgoznak, ezért az ár "előzetes adatnak" minősül. A Transparency International közreműködésével jogi lépéseket tettek, de a bírósági tárgyalás előtt végül nyilvánosságra kerültek az információk.

A politikus ellátogatott az új bemutatóterembe, amely a Szerémi úton helyezkedik el egy régi irodaház falai között. A tér különlegessége, hogy három interaktív elemmel várja a látogatókat:

A terem körülbelül 30 négyzetméter területű, és hetente három napon keresztül látogatható: hétfőn reggel 7-től 14-ig, kedden és csütörtökön pedig délután 13-tól 20-ig tart nyitva. Ekkor egy diákmunkás segíti a látogatókat. Hadházy ironikus megjegyzése szerint: "Úgy tűnik, hogy a félmilliárdba több nem fért bele, Lőrinc valószínűleg takarékoskodott..."

A képviselő véleménye szerint az ügy jelentősége messze túlterjed a saját keretein: a vasútfejlesztési projekt összköltsége ugyanis eléri a 337 milliárd forintot. A tervek szerint 6 kilométer új vasútvonalat alakítanak ki, míg 8 kilométer hosszan a meglévő pályát újítják fel.

Természetesen elmondható, hogy számos új megálló létesül, melyek liftekkel és hangszigetelő falakkal lesznek felszerelve. Azonban a "lakosság tájékoztatása" ürügyén eltüntetett félmilliárd forint alapján sejthető, hogy mennyire túlárazott lehet az építkezés is – fogalmaz Hadházy.

A projekt megvalósulása uniós források révén történik: a hírek szerint mintegy 130 milliárd forintnyi támogatás érkezik az EU-tól. Ennek kapcsán a képviselő az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz (OLAF) fordul, és feljelentést is benyújt – ám véleménye szerint ennek hazai szinten valószínűleg nem lesz hatása.

Related posts