A BMW nyeresége drámai módon csökkent.


A BMW 2024-ben 2,5 millió autót adott el, ami éves szinten 4 százalékos visszaesést jelent. Az értékesítési számokat kedvezőtlenül érintette a fékrendszerekhez kapcsolódó beszállítói problémák, továbbá a német és kínai piacokon tapasztalt gyenge kereslet is hozzájárult a csökkenéshez.

Az akkumulátoros elektromos autók eladása 13,5 százalékkal 426 536 darabra nőtt, vagyis a csoportszintű értékesítés 17 százalékát tette ki. Ha ehhez hozzávesszük a plug-in hibrideket is, összesen közel 600 000 elektromos járművet értékesített a cég, vagyis minden negyedik eladott autó elektromos volt.

A csoportszintű bevétel 8,4 százalékkal 142,4 milliárd euróra esett.

Az adatok szerint az eredmények drámai mínuszokat mutatnak: az EBIT 37,7%-kal, 11,5 milliárd euróra csökkent, míg az adózott eredmény 3,3 milliárd euróra esett, ami 36,9%-os visszaesést jelent. A részvényenkénti eredmény 34,2%-kal, 11,6 euróra csökkent. 2024 második felében a kínai piaci helyzet és az integrált fékrendszerhez (IBS) kapcsolódó problémák különösen kedvezőtlen hatással voltak az eredményekre.

Ami az osztalékot illeti, a csoport 36,7%-os kifizetési arányt javasolt a nettó eredményből, ami a vállalat történetében a legmagasabb szintet jelenti. Ugyanakkor, mivel az eredmények jelentős mértékben csökkentek, az így meghatározott 4,32 eurós osztalék még mindig lényegesen elmarad az előző évben kifizetett 6,02 eurótól. Az osztalékjavaslat a csütörtöki záróár alapján 5,2%-os osztalékhozamot jelent.

A cég a jövőbeli kilátásait illetően bejelentette, hogy az autóipari szegmense idén 5-7 százalékos profitmarzsot érhet el, ami csupán mérsékelt emelkedést jelent a tavalyi 6,3 százalékhoz viszonyítva. A vállalatcsoport szintjén az EBIT a tavalyi szinthez hasonlóan alakulhat.

Az előrejelzés figyelembe veszi a kereskedelmi háborúval és a fokozódó kínai versennyel kapcsolatos kockázatokat, valamint a március 12-ig bevezetett összes vámot is.

Ezek között szerepel az amerikai acél- és alumíniumimportra kivetett megemelt vámok, valamint a Mexikóból származó egyes járművekre - köztük a BMW-re - kivetett 25 százalékos vám.

Címlapkép forrása: Hendrik Schmidt/picture alliance, Getty Images jóvoltából.

Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsnak vagy ajánlásnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a következő jogi információk részletesen kifejtik a vonatkozó feltételeket és korlátozásokat.

Related posts