Már akár tíz perc elteltével is hozzáférhetünk orvosi segítséghez.

A területi korlátozások megszűnésével új lehetőséggel gazdagodott az EgészségAblak applikáció: áprilistól a felhasználók térség és szakrendelés szerint kereshetik meg a legközelebbi és legkorábbi elérhető időpontokat. Az alkalmazás folyamatos fejlesztése a betegek igényeit helyezi a középpontba, és a múlt hónapban bevezetett lehetőség is ezt a célt szolgálja a magyar lakosság számára - mondta el Molnár Karolina, a Belügyminisztérium stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára a kőbányai Bajcsy-Zsilinszky Kórház Kerkovits Gyula Szakrendelőjében tartott sajtótájékoztatón.
Molnár Karolina kiemelte, hogy a legújabb fejlesztések révén lehetőség nyílik arra, hogy országosan, valamint regionálisan vagy településenként keressünk az - akár beutalóköteles - szakrendelések elérhető időpontjai között, a legkorábbiakat elsőként megjelenítve. Hozzátette, hogy az alkalmazás iránti érdeklődés folyamatosan nő a lakosság körében; az EgészségAblak applikációt már több mint négymillió felhasználó töltötte le, és havonta 15 millió betegdokumentumot kérnek le róla. "Mindenkinek van otthon egy olyan fiókja, ahol a leletek, zárójelentések és receptek találhatóak, az applikációnak köszönhetően most már mindez a telefonunkon is elérhető" - hangsúlyozta.
A helyettes államtitkár mindenkit arra bíztat, hogy használja az alkalmazást, amit nem bonyolultabb a kezelni, mint például online szállásfoglalás intézni telefonunkról. "Voltak korábban olyan híresztelések, hogy ugyanarra az időpontra 50-en is bejelentkeztek a digitális előjegyzésben, ezt nem lehet megtenni, ugyanis van az ilyen problémákat megakadályozandó informatikai gát van a rendszerben" - jegyezte meg.
A bejelentés után kipróbáltuk az új funkciót, megnéztük ezzel mennyire gyorsulhat fel az ellátásunk az egyik nagy betegforgalmú szakterületen. Előszőr időpontra szűrve, bőrgyógyászatra Pécsre 10 perccel később tudtunk volna szakorvoshoz menni, Budapestre keresve, másnap délelőtt 11-re be is jutottunk volna vizsgálatra. "Ezzel is jóval nagyobb szabadságut adunk az embereknek betegellátásuk menedzselésébe" - mondta Molnár Karolina, aki arra is kitért, hogy a felhasználók egyre jobban ismerik az új funkciókat, heti szinten ezer olyan előjegyzés történik, ami nem a lakcím alapján ellátási kötelezettséggel rendelkező szakrendelésre szól.
Azt illetően, hogy a lakhely szerint nem illetékes szakrendelők fogadják-e az embert, illetve előfordulhat-e, ha nem az adott intézménybe szól az eBeutaló, elküldik a beteget, elmondta: jogszabályi kötelezettségük van a területi kötöttség nélküli ellátásra a digitális előjegyzéseknél, amit az EgészségAblakon vagy a 1812-n keresztül intéznek a lakosok. "Ha mégsem fogadnák a beteget, jelezze az intézmény, vagy a betegjogi képviselő felé" - hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
Kőnig Róbert, gyermeksebész és a betegtájékoztatás, valamint a betegelégedettség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos, hangsúlyozta az EgészségAblak applikáció "Egészség A-tól Z-ig" funkciójának fontosságát. Ez a szolgáltatás szakorvosok által ellenőrzött, megbízható információkat nyújt a betegségekről és azok kezeléséről, mindezt érthető és hozzáférhető formában, támogató eszközként a páciensek számára.
Havonta 350 ezren tájékozódnak a felületről, ami megegyik az Egészségvonal.gov.hu-val
- emelte ki. Az Indexnek kifejtette, hogy több mint 2500 különböző betegségről találhatunk részletes információkat ezeken a platformokon, ráadásul az egészségmegőrzésre vonatkozó hasznos tanácsokat is olvashatunk az oldalon, valamint az ahhoz kapcsolódó applikációs menüpontban. Lapunk számára hangsúlyozta, hogy már egy évtizede azon dolgozik, hogy informatív tartalmakat osszon meg a közösségi médiában, ezzel is elősegítve a magyar lakosság egészségtudatosságának növelését. Éppen ezért különösen örömmel fogadja a hasonló kezdeményezéseket.
Felvetésünkre, miszerint gyermekorvosként és betegtájékoztatásért felelős biztosként szándékában áll-e, hogy az egészségi állapotra és az egészséges életmódra vonatkozó témákat a gyerekek szintjére adaptálja, azt válaszolta, hogy nyitott az ötletre, és megfontolja annak megvalósítását. Kérdésünkre kifejtette, hogy miniszterelnöki biztosként betöltött szerepe mellett továbbra is folytatja munkáját gyermektraumatológusként.
Kőnig Róbert a betegelégedettségi visszajelzések fontosságát is hangsúlyozta. Az applikációban az ellátást követően azonnal megjelenik egy kérdőív, amelyhez eddig már több mint 900 ezer válasz érkezett. Róbert elmondása szerint ezeket a visszajelzéseket folyamatosan elemzik, és integrálják az ellátás fejlesztési folyamataiba.
Révai Róbert, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet orvos-igazgatója és megbízott főigazgatója bejelentette, hogy az intézmény száz különböző szakrendelésén lehet időpontot foglalni egy applikáció segítségével. Arra a kérdésünkre, hogy az idősebb betegek mennyire élnek ezzel a lehetőséggel, azt válaszolta, hogy sokan családtagjaik támogatásával vesznek igénybe online időpontfoglalást. Emellett rámutatott, hogy a 1812-es telefonszámon is lehet előjegyzést kérni, ahogy a szakrendelőben telefonon vagy személyesen is intézhető az időpontfoglalás.
A betegek visszajelzéseit folyamatosan figyelemmel kísérik, és ezeket fontos szempontként kezelik az intézményi fejlesztések során. Kiemelten kezelik a páciens kommunikációt, hogy mindenki megfelelő információkat kapjon az ellátásával kapcsolatban. Ezen kívül hangsúlyozta, hogy ha valaki bármilyen okból nem tud megjelenni a rendelésen, akkor használja az időpont lemondásának vagy módosításának lehetőségét, lehetőséget adva ezzel más betegeknek a gyorsabb ellátásra.